Lediga jobb som Administrativ assistent i Strömsund

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Strömsund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strömsund som finns hos arbetsgivaren.

Administratör individ och familjeomsorgen 100 %

I Strömsunds kommun är den storslagna naturen nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa delaktighet, mo... Visa mer
I Strömsunds kommun är den storslagna naturen nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa delaktighet, motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!

Vård och socialförvaltningen söker administratör inom område individ- och familjeomsorg (IFO) vid socialkontorets expedition i Strömsund för anställning på heltid. Anställningen avser vikariat upp till ett år, eventuellt med möjlighet till tillsvidareanställning.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet i IFO:s expedition innefattar administrativa uppgifter såsom bemanning av receptionen, posthantering, fakturahantering, utbetalningar och expediering av handlingar. Det innebär även ansvar för förvaltning av verksamhetens ärendehanteringssystem. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialsekreterarna inom enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration. I denna ansökan är kunskaper och erfarenheter inom systemförvaltning särskilt meriterande.

För dessa arbetsuppgifter söker vi dig som är noggrann och självgående. Du är stresstålig och utför dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är utåtriktad och i möte med andra är du samarbetsvillig och lyhörd.

Du ska ha god datorvana och kunskaper i att arbeta med officeprogrammen Word och Excel och gärna erfarenhet av att arbeta med vårt system för ärendehantering, Procapita/Lifecare.


ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

Vi söker administrativ assistent till NÄVA - Närvårdsavdelning i Strömsund

ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en administrativ assistent på 50% som organisatoriskt kommer att vara placerad på Närvårdsavdelningen. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig i olika frågor. I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som till exempel personaladministration och fakt... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administrativ assistent på 50% som organisatoriskt kommer att vara placerad på Närvårdsavdelningen. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig i olika frågor.

I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som till exempel personaladministration och fakturahantering. Som assistent hos oss ingår schemaarbete i Heroma och främst daglig rekrytering vid ordinarie personals frånvaro.

Du kommer att ha många kontakter internt på enheten, inom regionen och dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.

Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande.

Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden. Visa mindre

Administrativ assistent till Närvårdsavdelningen & Receptionist till Hälsoc

Att bo i Strömsund kan föra med sig många saker. Som friheten det innebär att ha nära till staden och ändå få känna stillheten i naturen och närheten till fjällen. Strömsund är en trygg och säker kommun och ligger inom Saepmie, det vill säga det område där samer bor, verkar och utövar sin kultur. Närvårdsavdelningen förkortat Näva, är en trivsam vårdavdelning med totalt 18 vårdplatser som ligger i Strömsund. Nio av dem är regionens slutenvårdsplatser/akut... Visa mer
Att bo i Strömsund kan föra med sig många saker. Som friheten det innebär att ha nära till staden och ändå få känna stillheten i naturen och närheten till fjällen. Strömsund är en trygg och säker kommun och ligger inom Saepmie, det vill säga det område där samer bor, verkar och utövar sin kultur.

Närvårdsavdelningen förkortat Näva, är en trivsam vårdavdelning med totalt 18 vårdplatser som ligger i Strömsund. Nio av dem är regionens slutenvårdsplatser/akutplatser och resterande nio platser har kommunen som korttidsplatser. I nuläget är fem av nio regionplatser öppna.
Läkare på kommunens alla hälsocentraler kan lägga in patienter på slutenvårdsplatserna på avdelningen, i överenskommelse med ansvarig läkare på Näva. Kommunens biståndsenhet ansvarar för fördelningen av patienterna till korttidsplatserna.

Hälsocentralen ligger i samma byggnad som Närvårdsavdelningen (Näva).

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär 50% arbete på NÄVA som administrativ assistent och 50% arbete på Strömsunds Hälsocentral som receptionist.

Vi söker en administrativ assistent till NÄVA och en receptionist till hälsocentralen i Strömsund. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare och även patienter vänder sig i olika frågor.

I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande arbetet. Som administrativ assistent på Näva arbetar du med administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som till exempel personaladministration och fakturahantering. I arbetet ingår schemaarbete i Heroma och främst daglig rekrytering vid ordinarie personals frånvaro. På hälsocentralen som receptionist kommer du att ha en del patientkontakt, arbeta med posthantering, utlämning av hjälpmedel och sjukvårdsmaterial mm.

Du kommer att ha många kontakter internt på enheten, inom regionen och dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Bra om du kan excel likväl som kunskap i Cosmic. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande.

Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden. Visa mindre

Administratör vård- och socialförvaltningen, 100 %

I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att... Visa mer
I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!

Är Du administratör och vill bli vår nästa kollega på vård- och socialförvaltningen? Vi utgör det centrala stödet till vård- och socialförvaltningen och socialnämnden i Strömsunds kommun.. Enheten finns på kommunhuset Strömsund och består av 3 andra administratörer samt enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av hantering av avgifter inom äldre- och handikappomsorgen, expeditionsarbeten såsom mottagning av telefonsamtal, posthantering, systemansvar, diariehantering samt att kunna ersätta som nämndsekreterare vid frånvaro.

Eftersom vi går mot en ökad digitalisering inom förvaltningen kan denna tjänst komma att innebära utökat ansvar för olika IT-system.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration, erfarenhet av administratörsarbete är meriterande.

För dessa arbetsuppgifter söker vi dig som är noggrann och självgående. Du är stresstålig och utför dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är utåtriktad och i möte med andra är du samarbetsvillig och lyhörd.

Du ska ha god datorvana och kunskaper i att arbeta med Office-programmen Word och Excel. Erfarenhet av att arbeta med system för ärendehantering, i Strömsunds kommun används Castor. Erfarenheter av att arbeta i system som Procapita/ LifeCare är också meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift.

Tillträde snarast.


ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

Administratör individ och familjeomsorgen, 100%

I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att... Visa mer
I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!

Vård och socialförvaltningen söker en administratör till område individ- och familjeomsorgen vid socialkontorets expedition i Strömsund. Individ- och familjeomsorgen består av en verksamhetschef och en enhetschef och cirka 40 medarbetare. Anställningen är ett vikariat till den 31 december 2021 med eventuell förlängning till augusti 2022.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innefattar expeditionsarbete såsom mottagning av telefonsamtal och besök, Posthantering, fakturahantering/ekonomi, utbetalningar och expediering av handlingar är en del av arbetsuppgifterna

Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga administratörer och socialsekreterare på enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration, erfarenhet av expeditionsarbete är meriterande.

För dessa arbetsuppgifter söker vi dig som är noggrann och självgående. Du är stresstålig och utför dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är utåtriktad och i möte med andra är du samarbetsvillig och lyhörd.

Du ska ha god datorvana och kunskaper i att arbeta med office-programmen Word och Excel. Erfarenhet av att arbeta med vårt system för ärendehantering, Procapita, är meriterande.

ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

engcon söker driven Produktadministratör till vår produktionsanläggning

Du kommer att arbeta i engcons utvecklingsteam tillsammans med konstruktörer och produktionstekniker. Till gänget hör också ett dokumentationsteam. Du kommer att vara sammanhållande för vårt interna system för hantering av ärenden och fördela de ärenden som kommer in. Du bör ha kunskap från arbete i ERP-PDM system för att kunna arbeta med registervård, som är en stor del av tjänsten. Du ska ha mycket god datorvana och goda engelskakunskaper för att kla... Visa mer
Du kommer att arbeta i engcons utvecklingsteam tillsammans med konstruktörer och produktionstekniker. Till gänget hör också ett dokumentationsteam.
Du kommer att vara sammanhållande för vårt interna system för hantering av ärenden och fördela de ärenden som kommer in.
Du bör ha kunskap från arbete i ERP-PDM system för att kunna arbeta med registervård, som är en stor del av tjänsten.
Du ska ha mycket god datorvana och goda engelskakunskaper för att klara tjänsten.
Du kommer att sitta tillsammans med övriga i ett nybyggt kontorslandskap. Det finns alltid hjälp nära till hands.
En grundläggande introduktionsutbildning ingår de första veckorna.
engcon jobbar aktivt med företagets värderingar. En grundförutsättning är att du delar dessa.


Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Administratör inom Miljö- och byggavdelningen, 80%

I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att... Visa mer
I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!

Miljö- och byggavdelningen hanterar bl a miljö- och hälsoskyddsfrågor, bygglov, livsmedelskontroll, alkohol- och tobakstillsyn, GIS-verksamhet, översikts- och detaljplanering.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör vid Miljö- och byggavdelningen kommer du bland annat att hantera avdelningens fakturor, kontera och registrera ärenden samt arbeta med vanliga kontorsgöromål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration, erfarenhet av offentlig förvaltning eller kunskap inom miljö- och byggavdelningen område är meriterande.

Du är självgående och kan strukturera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du har god datorvana, speciellt inom Word, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

Administratör vård- och socialförvaltningen, 100 %

I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att... Visa mer
I Strömsunds kommun är naturen och den storslagna vildmarken alltid nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!

Vård och socialförvaltningen söker en administratör. Vår kollega ska gå i pension och nu söker vi en ersättare för henne. Är du administratör och vill bli vår nästa kollega på vård- och socialförvaltningen? Tjänsten ingår i det som utgör det centrala stödet till förvaltningen och socialnämnden. Enheten finns på kommunhuset Strömsund och består av tre andra administratörer samt enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av hantering av avgifter inom äldre- och handikappomsorgen samt expeditionsarbeten såsom mottagning av telefonsamtal och posthantering.

I tjänsten ingår diariehantering samt systemansvar för Procapita.

I tjänsten ingår också att ersätta nämndsekreterare vid frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration, erfarenhet av administratörsarbete är meriterande.

För dessa arbetsuppgifter söker vi dig som är noggrann och självgående. Du är stresstålig och utför dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är utåtriktad och i möte med andra är du samarbetsvillig och lyhörd.

Du ska ha god datorvana och kunskaper i att arbeta med Office-programmen Word och Excel. Erfarenhet av att arbeta med vårt system för ärendehantering Castor samt vårt system inom vård-och omsorg Procapita är meriterande.

Tillträde snarast.


ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

Vi söker administrativ assistent till NÄVA - Närvårdsavdelning i Strömsund

Intressant arbete som administrativ assistent i glesbygd. Har du teamkänsla och lockas av utveckling på jobbet? Då blir du med i vårt team och tillsammans driver vi utveckling och förändringsarbete. I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Att bo ... Visa mer
Intressant arbete som administrativ assistent i glesbygd.

Har du teamkänsla och lockas av utveckling på jobbet? Då blir du med i vårt team och tillsammans driver vi utveckling och förändringsarbete.

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i.

Att bo i Strömsund kan föra med sig många saker. Som friheten det innebär att ha nära till staden och ändå få känna stillheten i naturen och närheten till fjällen. Strömsund är en trygg och säker kommun och ligger inom Saepmie, det vill säga det område där samer bor, verkar och utövar sin kultur.

Närvårdsavdelningen har fräscha och ändamålsenliga lokaler. NÄVA ligger i samma byggnad som Hälsocentralen.

Vill du bli en av oss är du varmt välkommen att söka tjänsten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administrativ assistent på 50% som organisatoriskt kommer att vara placerad på Närvårdsavdelningen. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig i olika frågor.

I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som till exempel personaladministration och fakturahantering. Som assistent hos oss ingår schemaarbete både i Heroma och att vara delaktig i schemaläggningen på avdelningen.

Du kommer att ha många kontakter internt på enheten, inom regionen och dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.

Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande.

Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden. Visa mindre

Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Strömsund

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. ... Visa mer
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord. Vi har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner.
Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 230.

ARBETSUPPGIFTER
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till receptionen som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Hantera hittegods
• Hantera delgivningar
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen

Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kommer att ske på annan ort.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Minst ett år aktuell erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten
• Svenskt medborgarskap
• Körkort B
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg


Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete inom reception eller motsvarade arbete som arbetsgivaren anser relevant för tjänsten
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och
Durtvå
• Behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska


Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C39716/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Strömsund

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Visa mindre

Administratör, 100%

Teknik och serviceförvaltningen söker två administratörer, 100%. En administratör till fastighetsförvaltning och en till kundtjänst/reception. Tjänsterna är vikariat för ca ett år. Arbetet innebär löpande kontakter med hyresgäster, besökare samt anställda. Teknik- och serviceförvaltningen ansvarar för en stor, bred och viktig verksamhet i kommunen. Här arbetar cirka 130 årsarbetare med förvaltning av kommunens fastigheter, skötsel av parker, gator, vägbely... Visa mer
Teknik och serviceförvaltningen söker två administratörer, 100%. En administratör till fastighetsförvaltning och en till kundtjänst/reception. Tjänsterna är vikariat för ca ett år. Arbetet innebär löpande kontakter med hyresgäster, besökare samt anställda.
Teknik- och serviceförvaltningen ansvarar för en stor, bred och viktig verksamhet i kommunen. Här arbetar cirka 130 årsarbetare med förvaltning av kommunens fastigheter, skötsel av parker, gator, vägbelysning, skog, vatten och renhållning. Förvaltningen har ansvar för kommunens kostverksamhet och lokalvård. Även kommunens IT-verksamhet och reception/kundtjänst ingår som en viktig del i förvaltningens uppdrag.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår administration såsom hyresavtal, uthyrning av lokaler, besiktning av lägenheter och fakturering. När det gäller reception ingår utförande av receptionsuppgifter som att ta emot besökare, posthantering, uthyrningar mm. Arbetet i kundtjänst avser i första hand VA-renhållning, felanmälningar, samt övrig kontorsadministration.
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration och ekonomi och har goda datakunskaper. Erfarenhet av olika datasystem inom ekonomi och fastighetsadministration samt kännedom om hyreslagen är meriterande.
Du är en positiv, engagerad och ordningsam person som trivs i en stor organisation. Du tycker om att möta människor men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Tillträde snarast. Visa mindre