Lediga jobb som Systemutvecklare/Programmerare i Strömsund

Se lediga jobb som Systemutvecklare/Programmerare i Strömsund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strömsund som finns hos arbetsgivaren.

Administratör

Ansök    Sep 26    Vattudalens Fisk AB    Produktionsekonom
Administratör, Vattudalens Fisk AB Om bolaget och arbetsplatsen Vattudalens Fisk AB har i över 12 år bedrivit uppfödning av svensk ädelfisk. Sedan starten 2009 har bolaget ständigt utvecklats och utökats, och är idag Sveriges största fiskodlingsföretag. Våra anläggningar sträcker sig ända från södra Småland och upp till Västerbottens län. Vi kan erbjuda en växande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjligheter till att utvecklas tillsammans med oss. V... Visa mer
Administratör, Vattudalens Fisk AB

Om bolaget och arbetsplatsen
Vattudalens Fisk AB har i över 12 år bedrivit uppfödning av svensk ädelfisk. Sedan starten 2009 har bolaget ständigt utvecklats och utökats, och är idag Sveriges största fiskodlingsföretag.
Våra anläggningar sträcker sig ända från södra Småland och upp till Västerbottens län.
Vi kan erbjuda en växande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjligheter till att utvecklas tillsammans med oss.
Vårt huvudkontor är placerat i Strömsund, Jämtlands län, och hit söker vi nu en engagerad medarbetare som vill följa med oss framåt och bidra till att landets självförsörjningsgrad ökar.




Om tjänsten
Tjänsten är en administrativt assisterande roll, som innefattar ett brett och spännande arbetsområde.
Du kommer bland annat ansvara för sammanställning av verksamhetens data och mätningar för fiskens hälsa, miljö och tillväxt - dessa arbetsuppgifter är starkt säsongsbetonade och delvis råder högt tempo.
Det ingår även viss ekonomisk administration, såsom scanning/hantering av leverantörsfakturor, posthantering, telefoni etc.


Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta, ge god service och hjälpa andra.
I rollen som administrativ assistent krävs ett flexibelt förhållningssätt, att snabbt kunna omprioritera i arbetet när behov och förutsättningar förändras, samt att kunna motta nya metoder och arbetssätt då vi ständigt följer ny utveckling.
Du behöver även vara strukturerad, noggrann, och ha god förmåga att planera och styra ditt arbete. Vi söker därför dig som har god datavana och systemförståelse.

Övrigt
Mycket goda kunskaper i Office-paketet
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska Visa mindre

Remote: Älskar du Python/Django? Ansök via SSH!

Vill du jobba med Python och Django? Älskar du open source? Då vill vi gärna jobba med dig. Ansök direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se! Från våra kontor i Stockholm, Göteborg och från våra distanskontor (remote!) tar vi fram storskaliga digitala tjänster åt våra kunder. Vi har utvecklat några av Sveriges allra största Python/Django-baserade digitala tjänster. Genom att all utveckling sker tillsammans i team kan vi upprätthålla en mycke... Visa mer
Vill du jobba med Python och Django? Älskar du open source? Då vill vi gärna jobba med dig.
Ansök direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se!
Från våra kontor i Stockholm, Göteborg och från våra distanskontor (remote!) tar vi fram storskaliga digitala tjänster åt våra kunder.
Vi har utvecklat några av Sveriges allra största Python/Django-baserade digitala tjänster. Genom att all utveckling sker tillsammans i team kan vi upprätthålla en mycket hög gemensam kunskaps- och kvalitetsnivå där vi lär oss av varandra.
Vi gillar modern testdriven utveckling med byggstenar såsom Docker, CI-verktyg och hög coverage.
Vi bidrar aktivt till flera open source-projekt. Du hittar några av våra projekt på GitHub: https://github.com/5monkeys
Du ansöker enklast direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se. Välkommen! Visa mindre

Ekonom, 100%

Ansök    Okt 29    Strömsunds kommun    Förvaltningsekonom
I Strömsunds kommun är den storslagna naturen nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal. Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa delaktighet, mo... Visa mer
I Strömsunds kommun är den storslagna naturen nära. Här har du goda möjligheter till friluftsliv och god livskvalitet och får mer tid att leva det liv du vill med en enklare och närmare vardag. I våra mindre samhällen och byar känner människor varandra och det skapar trygghet och gemenskap för både ung och gammal.

Strömsunds kommun har cirka 1.400 medarbetare inom många yrkesområden. På våra arbetsplatser strävar vi aktivt efter att skapa delaktighet, motivation och arbetsglädje. Tillsammans arbetar våra anställda för att ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med kommunens verksamheter.

Vi har Sveriges viktigaste jobb och våra medarbetare gör skillnad varje dag. Välkommen att bli en av oss!



ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom arbetar du tillsammans med andra i vårt team med budget, prognos, uppföljning och analys. I arbetet ingår samtliga arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomienhet till exempel projektredovisning, utredning och beredning av ekonomiska frågor.

I uppdraget ingår också att öka förståelsen för och kunskapen om ekonomiska frågeställningar samt medverka aktivt i det förändringsarbete som ständigt pågår. I arbetet ingår att samla information och förmedla den till andra på ett pedagogiskt sätt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning och några års erfarenhet från arbete i större organisation eller företag. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation och i olika ekonomisystem är meriterande. Du har hög IT-vana och goda kunskaper i Officeprogrammen, framförallt excel.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad, självgående och ansvarstagande. Du ska kunna stötta andra och erbjuda praktisk kunskap, kompetens och expertis. Du ska kunna arbeta enskilt men också i grupp. Du ska vara strukturerad, analytisk, konsekvent och trivas med att förmedla information till andra. Du ska ha goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig på ett bra sätt såväl muntligt som i skrift.

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden

Välkommen att ta kontakt om du är intresserad av tjänsten!


ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta. Visa mindre

Ekonom, 100%

Strömsunds kommun söker en ekonom, 100 procent Tjänsten är placerad i Strömsund och tillhör kommunledningsförvaltningen ekonomi. Enheten består av nio medarbetare. Vi arbetar konsultativt i förhållande till kommunens förvaltningar och bolag. Arbetsuppgifter Som ekonom arbetar du tillsammans med andra i vårt team med budget, prognos, uppföljning och analys. Du kommer också att arbeta med projektredovisning, utredning och beredning av ekonomiska fråg... Visa mer
Strömsunds kommun söker en ekonom, 100 procent

Tjänsten är placerad i Strömsund och tillhör kommunledningsförvaltningen ekonomi. Enheten består av nio medarbetare. Vi arbetar konsultativt i förhållande till kommunens förvaltningar och bolag.

Arbetsuppgifter
Som ekonom arbetar du tillsammans med andra i vårt team med budget, prognos, uppföljning och analys. Du kommer också att arbeta med projektredovisning, utredning och beredning av ekonomiska frågor.

I uppdraget ingår också att öka förståelsen för och kunskapen om ekonomiska frågeställningar samt medverka aktivt i det förändringsarbete som ständigt pågår. I arbetet ingår att samla information och förmedla den till andra på ett pedagogiskt sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning och några års erfarenhet från arbete i större organisation eller företag. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation och erfarenhet från arbete olika ekonomisystem är meriterande. Du har hög IT-vana och goda kunskaper i Officeprogrammen, framförallt excel.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad, självgående och ansvarstagande. Du ska kunna stötta andra och erbjuda praktisk kunskap, kompetens och expertis. Du ska kunna arbeta enskilt men också i grupp. Du ska vara en god lyssnare, strukturerad, analytisk, konsekvent och trivas med att förmedla information till andra. Du ska ha goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig på ett bra sätt såväl muntligt som i skrift.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen att ta kontakt om du är intresserad av tjänsten! Visa mindre

Administratör till livsmedelsföretag

PERSONLIGA EGENSKAPER Du är en person som tar stort ansvar för ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Du är flexibel, serviceinriktad, social, noggrann, stresstålig och ser fram emot att successivt skolas in i tjänsten som innehåller många olika administrativa moment. OM FÖRETAGET OCH TJÄNSTEN Du blir anställd på ett stort men ändå ett litet slakteri och en liten livsmedelsproducent i natursköna Hammerdal i Jämtlands län. Du kommer till ett företag med 15 m... Visa mer
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är en person som tar stort ansvar för ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Du är flexibel, serviceinriktad, social, noggrann, stresstålig och ser fram emot att successivt skolas in i tjänsten som innehåller många olika administrativa moment.
OM FÖRETAGET OCH TJÄNSTEN
Du blir anställd på ett stort men ändå ett litet slakteri och en liten livsmedelsproducent i natursköna Hammerdal i Jämtlands län. Du kommer till ett företag med 15 medarbetare där personligt ansvarstagande och engagemang är av stor betydelse. Du ska ha hög servicenivå och trevligt bemötande gentemot ledningen, medarbetare, kunder och leverantörer. Du får mycket trevliga kollegor som alla är stolta över att jobba för Jämtlandsgården. Du kommer att trivas och utvecklas tillsammans med oss!
OM JOBBET
Du blir spindeln i det administrativa nätet med många olika kontakter och arbetsmoment. Du är morgonpigg då arbetet börjar kl 06.30. Du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer, transportörer och personal. Du arbetar i affärssystemet Visma för bokföring, fakturering, löner, rapportering, bokslut mm. Du kommer att sköta särskilda system för djurhanteringen. Du gillar att prata telefon, maila och att hantera datasystem. Du ansvarar för inventering och beställning av förbrukningsmaterial. Du ser till att kontoren, entrén och personalrummet är trivsamma för såväl personal som besökare. Du får också vara beredd på att rycka in där det behövs t ex vid packning av varor.
För att lyckas behöver du trivas i en serviceinriktad roll, ha social kompetens och tycker om ordning och reda. Tror även att du har den där lilla extra fingertoppskänslan i att möta människor med varierande ärenden.
Nuvarande administratör arbetar idag 100% och kommer under maj månad att trappa ned till 50%. Du kommer att arbeta parallellt med henne under en övergångsperiod tills ni kan arbeta 50-50. På sikt kan tjänsten utökas till 75-100%.
ÖVRIG INFORMATION
Jämtlandsgården är ett certifierat KRAV märkt slakteri som värnar om djurens välmående. Alla våra livsmedelsprodukter innehåller kött från Jämtland med hög kvalitet på djuren och hög kvalitet på köttet. Jämtlandsgården har 234 delägare där de flesta är lantbrukare i Jämtlands län. För mer information om företaget, vänligen besök www.jamtlandsgarden.com och https://fb.me/jamtlandsgarden
Så här söker du
Ansök genom att klicka på ”sök den här tjänsten” och registrera din ansökan.
Sista ansökningsdag är den 21 april 2021.
För frågor gällande tjänsten kontakta vd, Daniel Perfect, 070-318 39 90, [email protected]
Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför undanbe oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare.
Varmt välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu Visa mindre

Lead Developer/CTO

Söker du mer spänning i vardagen och ett jobb som utmanar dig? Nu söker vi en Lead Developer / CTO till vår spännande resa där målet är inställt på att bli rikstäckande inom några år och där grunden i företaget är den digitala plattformen som du får ansvar för att utveckla vidare. Har du minst 5 års erfarenhet inom CMS, back-end i .NET och gränssnittsprogrammering, med starkt driv för att planera och genomföra lyckade webbprojekt i ett mindre team? Då kan ... Visa mer
Söker du mer spänning i vardagen och ett jobb som utmanar dig? Nu söker vi en Lead Developer / CTO till vår spännande resa där målet är inställt på att bli rikstäckande inom några år och där grunden i företaget är den digitala plattformen som du får ansvar för att utveckla vidare. Har du minst 5 års erfarenhet inom CMS, back-end i .NET och gränssnittsprogrammering, med starkt driv för att planera och genomföra lyckade webbprojekt i ett mindre team? Då kan du vara den vi söker för just denna roll!
I din roll som Lead Developer / CTO i Bokaderos team får du möjlighet att arbeta med allt från att bygga vårt framtida techteam till att själv bidra med egen programmering. Det innebär att du leder den tekniska produktionen med kvalitét- och leveransansvar. Du tar fram kravspecifikationer, gör tekniska vägval med team, arbetsleder och handleder kollegor utöver egen programmering, där du snabbt och effektivt löser tekniska problem som du ser behöver lösas. Har du ett öga för design och sinne för affärer kommer det göra dig till en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa.
Vad är Bokadero?
Bokadero är en plattform som för samman människor, vi gör det genom att erbjuda ett stort antal digitala och fysiska nätverksträffar samt ett rekryteringsverktyg för att hjälpa organisationer att hitta nästa anställning eller konsult.
Rekryteringsverktyget kan användas både för att söka nya medarbetare men också för att ta in offerter från konsulter/giggare. Här kan du se en film som beskriver hur verktyget fungerar https://app.vaam.io/share/ec0fd7f0-b2a9-487e-b550-a2465291ca83 (kopiera länk).
Nätverksträffarna som vi erbjuder arrangeras både av oss och externa facilliatorer där vi har en Spotifymodell för att dela intäkterna med våra facilliatorer. Här kan du se en film om vårt nätverkskoncept: https://app.vaam.io/share/76PGpJ4 (kopiera länk).
Vi på Bokadero vill skapa ett digitalt företag med ett lokalt ansvar där ett av våra stora mål är att koppla ihop vår plattform med föreningslivet och bli en av de största aktörerna som stöttar föreningslivet. Vi vill dela ut 50 miljoner kr per år till föreningslivet genom att dela ut 6 % av våra intäkter.
Vi har idag närmare 500 betalande kunder som prenumenerar på våra tjänster, så även om vi är i ett tidigt skede har vi kommit långt på väldigt kort tid.
Vilka jobbar på Bokadero och hur ser mitt team ut idag?
Idag är vi 11 anställda och inhyrda konsulter på Bokadero, vi planerar att innan sommaren 2022 vara 15-20 anställda. I ditt team från start ingår en UI/UX Designer, en Front-End-Utvecklare och dagens CTO som är inhyrd konsult. I vårt systerbolag EducateIT ingår också ca. 10 utvecklare inom olika roller som du kommer kunna bolla idéer med.
Du som kommer in på företaget i detta läge har en bra chans att direkt få en ledande roll och forma den till en roll som passar dig och din personliga utveckling.
Några arbetsuppgifter som du kommer få:
• Kravställer tillsammans med VD.
• Utvecklar vidare våra produkter efter kundönskemål och innovativa idéer.
• Planerar och handleder kollegor.
• Anställer och utvecklar ytterligare personer till vårt techteam i takt med att vi växer.
• Granskar, testar och gör releaser.
• Dokumenterar release notes och utvecklingsguider för kollegor.
Vi tror att du har följande kvalifikationer
• Goda kunskaper inom HTML/JS/SCSS, Bootstrap, Angular/React eller likn.
• Goda kunskaper inom C#, Razor Pages, ASP.NET MVC, .NET Core
• Goda kunskaper inom Server
• Goda kunskaper inom HTTP-protokoll, SSL och webbservrar
• Goda kunskaper inom cache, optimering av bilder, resurser och browserkompatibilitet
• Mycket goda kunskaper inom Git och versionshantering
• Har förståelse för webbstandarder, SEO och WCAG för hög tillgänglighet
• Kan lösa inkomna supportärenden / problem på ett effektivt och självständigt sätt
• Kan ta fram förslag på nya lösningar till övriga teamet på ett pedagogiskt sätt
· Arbetar strukturerat och följer rutiner
Kontorsplats, du väljer var!
Vårt huvudkontor finns i Söderhamn men vi arbetar redan idag remote så om du vill utgå från annan ort och ser att det inte är några problem för dig så är vi öppen för att hitta lösningar som passar dig. Vi har idag en tydlig strategi för att alla medarbetare ska kunna jobba remote och det är något vi ser kommer fortsätta i framtiden.
Lön: Marknadsmässig trots att vi är i ett tidigt skede. Visa mindre